Sunday, September 2, 2012

Lest og sett i august:


Lest:
  • Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? av Johan Harstad
  • Rom ved havet, rom i byen av Frode Grytten
  • Sovende floke av Tore Renberg
  • An Abundance of Katherines av John Green 
  • Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg av Kjersti Annesdatter
  • Paper Towns av John Green
Sett:
  • My Week with Marilyn
  • The Ward
  • The Hunger Games
  • Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?
  • The Green Mile
  • 21 Jump Street
  • Into the White

Boka jeg likte best:
Uten tvil Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?! Det er en av de beste bøkene jeg har lest og jeg ble veldig glad i den. Brukte ganske lang tid på å lese den (rundt to uker) fordi jeg ikke ville bli ferdig, jeg ville ikke lese siste side, ville bare fortsette å lese den til evig tid. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg falt så veldig for denne boka, men tror det har noe med at jeg kjenner meg veldig godt igjen i Mattias og  måten han tenker på, pluss at jeg likte alle sidehistoriene om verdensrommet og Buzz Aldrin og at jeg har veldig veldig veldig lyst til å dra til Færøyene.

Boka jeg likte dårligst:
Likte alle bøkene jeg leste denne måneden veldig godt.

Beste boksitat:
"Men jeg får ikke sove, ligger på ryggen, øynene lukket, håper at noen skal komme, at noen plutselig skal åpne døren, mamma, at noen skal komme inn døren med kakao, med varme hender, at noen skal ta det rotete hodet mitt i hendene, ruske det forsiktig, riste puten min, sette seg på sengekanten og si kloke, erfaringsbaserte ord som gjør at du tror at ingenting noen gang vil komme til å gjøre seg vanskelig for deg, at det bare er å løpe ut i det, at det hele vil ordne seg av seg selv." - Johan Harstad, Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? (var mange, mange gode sitater å velge fra, usikker på om dette er den aller beste)

Filmen jeg likte best:
Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? er vel strengt talt ikke en film, heller en serie med fire episoder, men det er uansett det beste jeg har sett denne måneden. Den er så fint satt sammen og jeg elsker Pål Sverre Valheim Hagen versjon av Mattias.

Filmen jeg likte dårligst:
The Ward. Liker generelt sett ikke den typen filmer.

No comments:

Post a Comment