Tuesday, September 4, 2012

Hei

Jeg har det bra.
Det føles rart å kunne si det uten at det ligger noe annet bak. Å faktisk kunne si at, ja, nå har jeg det bra og faktisk mene det. Å våkne om morgenen og ikke være redd selv om jeg vet at jeg skal være alene hele dagen. Det er det som redder meg, at jeg endelig vet at selv om jeg er alene så er jeg ikke alene. Tror kanskje at ensomheten jeg har følt så sterkt på de siste årene er i ferd med å forsvinne litt, den svelger meg ikke lenger på den måten den gjorde før. Jeg føler ikke lenger at jeg drukner. 

Jeg har begynt å tro på meg selv.
Jeg har begynt å tenke at jeg kan oppnå alt jeg vil. At alt er mulig. At det eneste som stopper meg fra å gjøre det jeg vil gjøre er meg selv. 

Noen dager er fortsatt umulig. Jeg kjenner fortsatt at angsten river i meg når jeg møter noen jeg bare kjenner litt eller når jeg må si mer enn "hei, var det det hele, vil du ha kvittering" på jobb eller når jeg får spørsmål jeg ikke vet hvordan jeg skal svare på. Likevel så er det som om jeg har fått en ny ro i kroppen, en glede, en følelse av at jeg ikke trenger å være perfekt. Jeg trenger ikke å ha svar på alt, jeg trenger ikke å vite alt, jeg trenger ikke å bare si de riktige tingene. At det beste med oss mennesker er at vi har feil og mangler. At vi ikke er perfekte.

Sommeren har vært så bra og jeg er lei meg for at den er over. Jeg har lest til sammen 25 bøker, jeg har skrevet tusenvis av ord, jeg har ledd uendelig mange ganger, jeg har spist god mat, jeg har sovet hele netter, jeg har grått fire ganger, jeg har sett mange filmer, jeg har klemt, jeg har badet, jeg har blitt solbrent, jeg har spist jordbær, jeg har kysset, jeg har reist, jeg har holdt pusten, jeg har blåst såpebobler, jeg har gått lange turer, jeg har drukket pepsi max, jeg har møtt nye mennesker, jeg har tatt bilder, jeg har tenkt, jeg har smilt, jeg har hoppet på trampoline og så uendelig mange andre fine ting.

Jeg er så glad for det jeg har og jeg klarer ikke helt å forklare hva jeg tenker, men jeg vil gjerne at dere skal vite at jeg har flere positive tanker nå enn det jeg har hatt før. 

No comments:

Post a Comment