Friday, September 21, 2012

Fredagsliste!



I hvilken sammenheng føler du at du virkelig, virkelig kan være deg selv?
Alene i hybelen med en skrivebok og musikk, da er jeg helt, helt meg selv. Men kan også føle det hjemme hos familien foran tv-en eller ved middagsbordet eller sammen med gode venner.

Hva gjør deg kreativ?
Humørsvingninger og opplevelser. Jeg skriver som regel best når jeg er lei meg eller sint eller glad og som regel aller best når jeg akkurat har begynt å føle disse tingene. Jeg blir også veldig kreativ av å oppleve ting enten alene eller sammen med mennesker jeg stoler på.

Når føler du deg vakrest?
Etter at jeg har sovet godt en hel natt og håret har tørket etter morgenens dusj og jeg akkurat har tatt på meg klær jeg liker og er klar for en ny dag.

Hva er din favorittbok, favorittfilm og favoritt-tv-serie, og hvorfor?
Favorittbok: Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? av Johan Harstad. Jeg oppdaget bøkene til Johan Harstad først i år og jeg forelsket meg totalt i to av novellesamlingene hans før jeg endelig fikk lest denne boka. Buzz Aldrin fanget meg fra første setning, jeg synes historien er utrolig fin og karakterene er sammensatte og jeg kjenner meg igjen i flere av dem. Dessuten er språket nydelig. Veldig meg-bok.
Favorittfilm: What's Eating Gilbert Grape er uten tvil favoritten min. Kan se den tusen ganger og den er like fin hver gang.
Favoritt-tv-serie: Lost er den serien jeg alltid-alltid kommer til å være mest glad, men av tv-serier som fortsatt går er favoritten Doctor Who.

Når leser du helst?
I sola midt på dagen eller under dyna om kvelden. Aller helst når det er helt stille rundt meg eller med rolig musikk i bakgrunnen. Gjerne sammen med noen andre som også leser.

Hvordan var du på ungdomsskolen?
Redd og usikker. Jeg var like sta som jeg er nå og nektet å gjøre noe bare fordi alle andre gjorde det, og følte meg ofte utenfor. Jeg var veldig stille, hadde få venner jeg følte jeg kunne stole på og var mye ensom. Tror det største problemet var at jeg aldri følte at jeg kunne være meg selv og at jeg heller gikk rundt og var en person jeg ikke engang kjente.

Om du skulle laget en film, hva skulle den handlet om?
Den skulle handlet om to jenter i tjueårene, Anna og Alma, som har kjent hverandre hele livet og flytter sammen i en liten leilighet i London. Anna er sykepleierstudent og Alma drømmer om å bli forfatter. De er veldig forskjellige og krangler en del, men man forstår fort at Anna er forelsket i Alma. De blir etter hvert mer enn venner og de har det bra helt til Anna oppdager at Alma er syk.

Om du hadde en superkraft, hva skulle det vært?
Jeg ville hatt evnen til å fly. Tror det hadde vært både praktisk og gøy!

Beskriv deg selv fra din synsvinkel og hvordan du tror andre oppfatter deg.
Jeg ser på meg selv som rolig og tålmodig og jeg klarer som regel å holde hodet kaldt i alle situasjoner (i hvert fall på utsiden). Jeg er selvstendig og sta og liker å gjøre ting på min egen måte. Likevel er jeg dårlig på å ta avgjørelser og til å snakke for meg, jeg snakker bare når jeg føler at jeg må eller når jeg har noe jeg vil si. Jeg tror andre oppfatter meg som stille, men snill og litt rar.

Hva gjør deg glad?
Å skape gode minner sammen med venner eller familie, latter, å se noe nytt og spennende, nye bøker, sjokolade, ordentlig søvn, mennesker, glitter, postkort, skogturer, havet, pepsi max, skrivebøker, å være inspirert, solnedganger, forelskelse, dyr, brev, filmkvelder med venner eller familie, sol, engasjement og mye mer.



Hentet her.

No comments:

Post a Comment