Monday, October 1, 2012

Lest og sett i september:

Lest:
  • Mamma er en countrysang av Cathrine Evelid
  • 21. juli av Kristoffer Berg
  • Evig søndag av Linnéa Myhre
  • The Traitor Queen av Trudi Canavan
  • Everything is illuminated av Jonathan Safran Foer (ikke ferdig)
Sett:
  • Tina & Bettina; The Movie (kino!)
  • Brave (kino!)
  • Barnepiken
  • Kontiki (kino!)
  • Svaneprinsessen
  • Downton Abbey (sesong 1)
  • Flukt (kino!)


Boka jeg likte best:

Vanskelig å velge beste bok fordi alle bøkene jeg leste denne måneden var så forskjellige og bra på sin egen måte, men anbefaler alle å lese The Traitor Spy trilogien og 21. juli! Det er nok de to som sitter igjen mest i meg i ettertid.

Boka jeg likte dårligst:
Ble nok minst engasjert av Mamma er en countrysang, men ikke fordi den var dårlig, historien var bare ikke så interessant for meg.

Beste boksitat:
"He awoke each morning with the desire to do right, to be a good and meaningful person, to be, as simple as it sounded and as impossible it actually was, happy. And during the course of each day his heart would descend from his chest into his stomach. By early afternoon he was overcome by the feeling that nothing was right, or nothing was right for him, and by the desire to be alone. By evening he was fulfilled: alone in the magnitude of his grief, alone in his aimless guilt, alone even in his loneliness. I am not sad, he would repeat to himself over and over, I am not sad. As if he might one day convince himself. Or fool himself. Or convince others - the only thing worse than being sad is for others to know that you are sad. I am not sad. I am not sad." - Everything is illuminated

Filmen jeg likte best:
Brave var utrolig fin selv om historien var noe tynn, utrolig fint animert og nydelig språk. Jeg er også glad for at jeg tok meg tid til å se sesong 1 av Downton Abbey på nytt!

Filmen jeg likte dårligst:
Tina & Bettina fordi det rett og slett ble for mye av det gode. Hold dere til videoblogging, jenter! ;-)

Beste filmsitat: 
“Every mountain is unclimbable until someone climbs it. So every ship is unsinkable until it sinks.” — Lord Grantham, Downton Abbey

No comments:

Post a Comment