Sunday, March 6, 2016

En ærlig liste

(en god bok)



Når gråt du sist, og hvorfor?
Jeg gråt tidligere i kveld fordi jeg var/er lei og frustrert. Jeg har ikke grått på kjempelenge, så egentlig var det en slags lettelse å endelig få et utløp.

Nevn tre ting som du avskyr:
  • fisk
  • menn som tror de har krav på kvinners kropp
  • snø

Hvordan var du på barneskolen?
Litt overalt og veldig barnslig. Jeg elsket å leke, å lage klubber og å stå på scenen. Da mange plutselig ble "ungdommer" i sjuende klasse stilte jeg meg på bakbeina og nektet å gi slipp på å være barn. Jeg husker barneskolen som en tid da jeg alltid var glad.

Hva stresser deg?
Fremtiden. Aller mest nær fremtid. Altså etter-Bø-fremtiden.

Nevn tre ting du elsker:
  • hvaler
  • appelsinsjokolade
  • gode bøker

Hvordan tror du andre oppfatter deg?
Som vanskelig å forholde seg til. Jeg er både vanskelig å bli kjent med og vanskelig å komme inn på (også for de som kjenner meg).

Hvordan oppfatter du deg selv?
Som vanskelig å forholde seg til. Usikker og frustrert.

Nevn en type situasjon som du finner utfordrende:
Situasjoner der det forventes at jeg skal være en aktiv del av en samtale. Smalltalk er helt umulig for meg og samtalene jeg "deltar" i er ofte veldig ensidige.

Når synes du selv at du er vakrest?
Som regel akkurat når jeg er i ferd med å legge meg, rett før jeg fjerner sminken.

Hva lo du sist av?
Daniel J. Layton på youtube.

Er det noe du funderer ofte over?
Hvordan folk klarer å tenke fremover uten å få fullstendig panikk over tanken på at man kanskje skal bruke resten av livet på en jobb man bare liker sånn halvveis. Også tenker jeg mye på havet og verdensrommet og blir skikkelig stressa at av det er så mye vi ikke vet.

Tre ting du er redd for:
  • fremtiden
  • at noen jeg er glad i skal bli alvorlig syk
  • å miste synet

Nevn et eller flere yrker som du tror du hadde passet dårlig til:
Jeg tror jeg hadde passet dårlig i en jobb som har med regnskap eller skjemaer å gjøre eller som bare går ut på å gjøre akkurat det samme hele tiden. Jeg tror egentlig ikke jeg hadde taklet så bra å sitte på et kontor hver dag heller.

Nevn et eller flere yrker som du tror du hadde passet bra til:
Jeg tror jeg hadde egnet meg i bokbransjen, enten i bokhandel eller hos et forlag. Jeg hadde likt godt å jobbe med boksalg og promotering av bøker, kanskje spesielt i kombinasjon med sosiale medier.

Denne listen har jeg funnet hos Stine.

Svar gjerne på for eksempel tre spørsmål i kommentarfeltet hvis du føler deg ærlig!

2 comments:

  1. Fin og interessant liste. Tok meg den frihet og låne den og er helt enig i at gode bøker er elsk :)

    ReplyDelete
  2. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    ReplyDelete