Wednesday, July 9, 2014

London calling!

Londonturen begynte med strålende sol. Vi bodde på Lancaster Gate Hotel som lå rett ved Hyde Park og bare noen få busstopp fra Oxford Street. For oss som blant annet hadde planer om å shoppe og dra på festival i Hyde Park passet hotellet perfekt. Selv om det er et av de områdene med aller flest turister, er det veldig pent og koselig og ikke minst trygt. Vi slapp lange, mørke bakgater og kom oss enkelt fra sted til sted uten noe stress. 

Når jeg har vært i London tidligere har jeg alltid tatt undergrunnen rundt omkring, men de to siste turene har jeg utnyttet busstilbudet. Å ta buss rundt i London tar kanskje litt lenger tid enn undergrunnen, men når man ikke har det travelt er det fint å kunne se byen og sola mens man reiser fra sted til sted. Dessuten er det herlig å slippe den klamme og trange undergrunnen!

Våre engelske frokoster besto for det meste i toast hos kafeen på Marks & Spencer. Gjennomsnittalderen på kafeen var vel rundt 60, men maten var god og forholdsvis billig og vi kunne mette og fornøyde dra avgårde på shopping og sightseeing. 

Oxford Street var fylt av sol og turister og travle bilister. Det er sikkert mange andre steder man kan shoppe i London, men Oxford Street er kjent og trygt og har dessuten alt vi trenger + litt til. Vi kom oss ikke ned hele gata, men koffertene våre ble fulle av mye nytt og fint. 

To ganger i løpet av turen fikk Tiril og jeg spørsmål om vi er tvillinger. Vet ikke om det er jeg som ser ut som jeg er 14 eller Tiril som ser ut som hun er 23 (joda, jeg vet at det er jeg som ser ut som jeg er 14, haha!), men jeg blir stadig fortalt at jeg vil sette pris på at jeg ser ung ut om noen år. Vi får se! Akkurat nå kan jeg i hvert fall si at det ikke er så gøy å bli spurt om legitimasjon når jeg skal kjøpe en dvd med 15 årsgrense... Søsterturen vår til London ble uansett en stor suksess og i tillegg til bussturer og shopping var vi på Harry Potter studio tour, King's Cross station og British Summer Time! Dere skal få se bilder av alt sammen i løpet av de neste par dagene :-)

No comments:

Post a Comment