Friday, April 6, 2012

å se, men ikke egentlig se

stirrer på skjermen, ser ordene, men ikke meningen bak dem.
surr i hodet.

du vet når man tenker, men egentlig ikke tenker. fortapt i kaos på en måte. litt sånn, bare ikke. har ikke kontroll, det er det som er så vanskelig, vet ikke hva som er opp eller ned. bak eller frem. fortid, fremtid. nåtid. hva da?

jeg må velge snart. velge meg selv. velge fremtiden. velge hva, hvem, hvor, hvordan. men jeg vet jo ikke. jeg vet ikke hva jeg tenker. det er kaos. 'hva tenker du på?' jeg vet ikke. det er bare kaos og jeg vet ikke engang hva kaoset inneholder. vet ikke hva det egentlig er jeg ikke har kontroll over.

hvordan tar man kontrollen over noe som ikke kan kontrolleres? er det mulig?

hvis jeg visste hva svaret var, ville jeg ikke stilt spørsmålet. så enkelt er det, men samtidig så vanskelig.

kunne ønske jeg var enklere. at jeg fløt gjennom livet. at jeg forsto meg selv. men ingen har det vel sånn? alle har kaos på innsiden, ikke sant?

No comments:

Post a Comment