Saturday, August 9, 2014

Concrete jungle, del II


New York er en by med overraskende mange fine bygninger (må innrømme at jeg nesten forventet at omtrent hele byen skulle være glassbygninger og reklameplakater, haha). Nesten alle var høye, men de aller fleste var forskjellige og fine!

Time Square var selvfølgelig overfylt av mennesker og lys og farger. For meg ble det litt for mye av alt (anbefaler ikke lørdag kveld i de mest kjente gatene i New York hvis man ikke liker folkemenger og press!), men likevel noe jeg er glad for at jeg har opplevd. 

På lørdag dro vi i samlet tropp til The Empire State Building som er en av de høyeste bygningene (102 etasjer!) i byen og har en helt utrolig utsikt! Vi var bare i 86. etasje, men det var mer enn høyt nok og man kunne se hele New York pluss litt til derfra. 




Utsikt!!1


Obligatoriske turistbilder.

Jeg tok ingen bilder de neste dagene, men se for dere tusen butikker, enda flere mennesker og masse masse poser med ting vi egentlig ikke trenger. Vi dro på roadtrip til et outlet mall, shoppet på Broadway, så Matilda (!!!), spiste is, gikk altfor mye og masse masse annet.


Siste dagen i New York tilbrakte vi i andre etasje på en turistbuss og vi fikk sett store deler av byen med tilhørene kommentarer og små historier. Det var ganske deilig å sitte på en buss etter å ha gått og gått i en uke.


Gatekunst og Freedom Tower (et av de nye byggene ved Ground Zero).

New York er en stor og veldig variert by. Jeg forelsket meg ikke i byen på samme måte som jeg gjorde første gangen jeg var i London, men det er absolutt en by det er verdt å besøke. Kanskje drar jeg tilbake en dag og kanskje liker jeg byen bedre når jeg er litt kjent, jeg tror det var noe med størrelsen og folkemengdene og de forvirrene gatene som ikke hadde navn, men nummere, som skremte og forvirret meg litt. Jeg skulle gjerne hatt mer tid til å bare stoppe helt opp, ikke stresse, og bare ta inn alt det varierte livet som foregår i New York samtidig.

No comments:

Post a Comment