Sunday, June 10, 2012

Vi skal av på neste stopp, sier du

Plutselig fryser skjermen, men jeg er ikke sikker på om den faktisk gjør det eller om det bare er noe jeg tror. Alt stopper opp og jeg holder pusten. Så enkelt er det, plutselig stopper det bare, og jeg tenker at det kanskje er det jeg er mest redd for akkurat nå. At det plutselig skal si stopp. At skjermen skal fryse. At strømmen skal gå. At det plutselig skal være over.

Men kanskje er det akkurat når noe tar slutt at noe annet begynner? Og kanskje er det akkurat det man trenger? Kanskje det er en grunn til at det stopper opp? Kanskje det er meningen at det skal være sånn? Eller kanskje det er helt tilfeldig?

Uansett så vet jeg at selv om det stopper opp så trenger man ikke å gå videre alene. Vi skal av på neste stopp, sier du, vi. Du er ikke alene.

No comments:

Post a Comment