Wednesday, July 8, 2015

"My friends are up in mountains and I'm drowning in lakes."

det er som om alt er satt på pause. det er sommer og jeg trenger egentlig ikke å tenke, kan bare sveve gjennom dagene, spise is, le av dårlige vitser, gå barbeint, ligge lenge under dyna og lytte til regnet som treffer vinduet som står på vidt gap i tropenatten. jeg tror jeg føler mindre om sommeren enn jeg gjør resten av året. jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. kanskje er det stillheten. de tomme gatene og parkeringsplassene. det at alle de som bråker mest er i syden eller på et eller annet backpackerhostell i sør-amerika. kanskje er det mangelen på stress og press. jeg har ingen frister å forholde meg til, ingen oppgaver som må skrives eller prøver som må tas. det er bare meg og mine egne frister, mine egne lister, alle bøkene jeg vil lese, alle historiene jeg vil skrive, menneskene jeg vil møte, stedene jeg vil se. sommeren er varm og rolig, selv i kalde og regntunge norge, til og med de kaldeste sommerdagene har en varme over seg og jeg går rundt med følelsen av at jeg kan sovne når som helst (selv om jeg selvfølgelig sover like lite som ellers). jeg føler meg verken inspirert eller uinspirert, jeg bare flyter, bare nyter, bare prøver å forholde meg rolig, ta hver dag som den kommer. jeg vet at stresset og presset snart kommer tilbake, men inntil da skal jeg bare øve meg på å puste.


tittelsitat: tiger jaw // i saw water

No comments:

Post a Comment