Monday, August 19, 2013

25 spørsmål.

(all inspirasjon har forlatt meg, så mens jeg venter på at det skal komme tilbake svarer jeg på disse spørsmålene som jeg fant hos hjartesmil. spørsmålene er på nynorsk fordi nynorsk er så fint (og fordi jeg ikke gidder å oversette hysj).)

bildet er linket duh

ville det vore greitt for deg å snakka om kor mykje du tjenar med vennene dine?
ja, det har jeg ingen problemer med.

er du meir lykkeleg når du brukar eller sparar pengar?
sannsynligvis når jeg bruker, det er nok ikke uten grunn at jeg har så mange ting, men jeg blir veldig fornøyd med meg selv når jeg klarer å spare også. pengene jeg sparer kan jeg jo bruke på noe som betyr mer enn en ny dvd eller litt sjokolade. jeg prøver generelt å kjøpe mindre ting jeg ikke trenger, ikke egentlig for å spare penger, men fordi jeg synes jeg har for mye.

er du motvillig til å introdusera folk frå forskjellige område i livet ditt for kvarandre?
nei, men jeg har ikke så mange områder å introdusere folk fra.

om du kunne eigd eitt kunstverk, kva skulle det vore?
hm, "the starry night" av vincent van gogh, kanskje? fordi det er så utrolig fint.

korleis har foreldrene dine påverka korleis du velger partnerar?
jeg vet ikke, men jeg tror jeg har lært at man ikke trenger å være helt like eller være enige om alt, at det viktigste er at man respekterer og lytter til hverandre, at man skal kunne le og gråte sammen og at man skal kunne si det man tenker uten å være redd for at man blir dømt for det.

på kva måtar er du ein vanskeleg person å vera i eit forhold med?
jeg er irriterende sta og klarer ofte ikke å si hva jeg egentlig mener. jeg liker ikke å ta avgjørelser på vegne av andre. jeg er også dårlig på å forklare hva jeg tenker og føler. det er vanskelig å være sammen med en som altfor lett lukker seg inn i seg selv.

kan utroskap vera akseptabelt?
for meg ville det ikke vært det, nei, forhold bør bygges på tillit og utroskap er brudd på nettopp det. men! alle forhold er forskjellige, det er alltid flere sider til en historie, og det er opp til hver enkelt hva som er akseptabelt og ikke.

når kasta du hovudet seinast bakover i latter?
husker ikke.

korleis er du den same personen du var som barn?
jeg er fortsatt sta og hater å bli fortalt hva jeg skal gjøre, vil helst bestemme selv.

er det noko du angrar på at du ikkje har gjort fordi du var redd?
så mye at jeg kunne ha skrevet sikkert hundre sider om det.

har du nokon gong hatt ei religiøs oppleving?
nei, det nærmeste er vel den tiden jeg så på meg selv som kristen i 8-9. klasse.

har du teknikkar for å halda deg rolig?
jeg prøver å konsentrere meg om andre ting enn det som gjør meg urolig, tenke på noe helt helt annet, eller skrive ned tanker, sette ord på ting.

skulle du villa tru på gud?
jeg tror det hadde vært lettere å akseptere en del ting hvis jeg trodde på en gud, ja.

kven er din største fan?
jeg vet ikke, mamma og pappa kanskje?

er du der du ville vera på dette punktet i livet ditt?
på ingen måte. føler meg litt fortapt for tiden.

når kjenner du deg einsam?
når jeg ikke snakker med mine nærmeste på lang tid, når jeg sitter for mye alene, når jeg våkner midt på natta og ikke får sove igjen, når jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe og bare sitter her, når jeg føler at alle andre er ute og lever livet uten meg, på trikken, i matbutikken, i absolutt alle slags folkemengder.

kva er ei enkel glede for deg?
sjokolade midt i uka, lange gåturer (gjerne i duskregn), en fin film, lange bøker om helt vanlige mennesker, twitter, å skrive tanker i dagboka, smil fra fremmede, fantasy, nyvasket sengetøy, dougie poynter.

når grein du seinast av smerte eller noko trist?
nå nettopp, leste litt i boka elin og hans.

kven er den beste sjefen du nokon gong har hatt?
jeg har ikke hatt nok sjefer til å kunne sette noen opp mot hverandre, spør meg igjen om kanskje ti år?

er du meir tiltrekt av eit nomadisk eller eit satt liv?
jeg trenger et trygt sted å komme hjem til så jeg hadde nok ikke taklet et nomadisk liv så veldig bra, men tanken på å ikke være rotfestet noe sted er også litt tiltalende. hadde jeg vært litt annerledes, hadde jeg vært mindre redd, ville jeg i hvert fall ønsket å prøve å leve som nomade, men sånn som jeg er nå trenger jeg noe som er mer satt.

om du måtte bu ein annan stad, kvar skulle det vore?
london! hadde flyttet dit hvis jeg var modigere og ikke så avhengig av familien min.

har du nokon gong vore på reise åleine?
ja, sommeren før åttende klasse dro jeg på språkreise alene og jeg var i london alene for et par år siden, men jeg har aldri vært på noen lange reiser alene, er litt for redd for verden.

kva stressar deg mest?
folkemengder, eller bare generelt steder med masse (mer enn 5) mennesker samlet.

er du eit konkurransemenneske?
nei, jeg misliker alt som har med konkurranser å gjøre, holder meg for eksempel lengst mulig unna spill.

er du god på å sei unnskyld?
ikke spesielt, men det er kanskje mest fordi jeg ikke alltid skjønner at jeg burde si unnskyld.

No comments:

Post a Comment